artykuł nr 1

Obowiązki pacjenta

  1. Przychodnia jest obiektem użyteczności publicznej. Korzysta z niego wielu pacjentów, niekiedy również bardzo cierpiących. Obecność pacjenta w Przychodni nie może być powodem irytacji czy nawet pogorszenia samopoczucia pozostałych pacjentów i kłopotów personelu.
  2. W związku z powyższym pacjent - zgłaszający się i przebywający na terenie Przychodni ma obowiązek:
  • zachowywania się kulturalnie,
  • nie zakłócania spokoju innym pacjentom i personelowi
  • stosowania się do ustalonego porządku pracy Przychodni, w tym ustalonej kolejności wchodzenia do gabinetu lekarskiego,
  • posiadania ważnych dokumentów uprawniających do korzystania z nieodpłatnych świadczeń medycznych,
  • stosowania się do zaleceń i wskazówek personelu Przychodni,
  • przestrzegania zakazu palenia tytoniu i używania alkoholu oraz środków odurzających na terenie Przychodni,
  • dbania o higienę osobistą przed zgłoszeniem się do Przychodni,
  • odnoszenia się z szacunkiem do innych pacjentów i personelu,
  • przestrzegania zasad bezpieczeństwa i ppoż,
  • dbałości o mienie stanowiące własność Przychodni.
  1. Pacjentowi nie wolno żądać od personelu Przychodni świadczenia usług osobistych, nie związanych z udzielanych świadczeń zdrowotnych.
  2. Pacjent jest odpowiedzialny za wszelkie szkody powstałe w Przychodni z jego winy.
  3. Pacjentowi nie wolno zanieczyszczać pomieszczeń Przychodni.
  4. Do osób trzecich przebywających na terenie Przychodni - sprawujących opiekę prawną lub faktyczną nad pacjentem lub towarzyszących pacjentowi odnoszą się odpowiednio obowiązki i zakazy dotyczące pacjentów.
  5. Osoby te zobowiązane są podporządkować się wszelkim poleceniom i wskazówkom personelu Przychodni.
  6. Jeżeli pacjent lub jego opiekun prawny jest przekonany, ze w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych, jego prawa zostały naruszone, może:
  • domagać się ich poszanowania we wniosku ustnym lub pisemnym skierowanym do personelu udzielającego świadczeń,
  • złożyć ustną lub pisemną skargę do kierownika Przychodni,
  • złożyć pisemną skargę do Rady Społecznej Przychodni,
  • złożyć pisemną skargę do Departamentu Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego
  • złożyć pisemną skargę do Rzecznika Praw Pacjenta